یکی از بهترین مرکز استعدادیابی کودکان در تهران

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی موسسه فرزندان برتر به عنوان یکی از بهترین مراکز استعدادیابی کودکان در تهران بپردازیم.

در زمان های نه چندان دور تست هایی برای سنجش هوش افراد طراحی شده بود، تست های که معیار آنها بیشتر تمرکز بر هوش محاسباتی، ریاضی داشت. اگر نمره فرد مربوطه در این تست ها کم بود قطعا از نظر جامعه فردی کند ذهن یا بی استعداد به حساب می آمد در طی زمان با توسعه جوامع و ایجاد فرصت های برابر و توسعه صنایع و کسب و کارها، کم کم این شاخص های اندازه گیری جای خود را به شاخص های مهم تر و کامل تر دادند.

برای مثال شخصی می توانست هوش IQ (تستی که مبنای ریاضیات دارد) بالایی نداشته باشد اما نقاش، موسیقی دان، آشپز، حساب دار یا خیاط حرفه ای باشد.

تست هوش IQ از آنجایی که مبنای ریاضی دارند بیشتر به مسائل مرتبط با مدرسه معطوف می‌شود، این هوش در اندازه گیری توانایی افراد برای نوشتن یک برنامه کامپیوتری، مدیریت یک تیم سازمانی، مربیگری یک تیم ورزشی، قهرمانیدر شطرنج، یادگیری چند زبان خارجی، نوشتن یک ملودی موسیقی، یادگیری سازهای موسیقی و حتی آشپزی کاملاً بی تاثیر است.

به جای اینکه از یک نفر بپرسیم IQ یا هوش شما چقدر هست؟ بهتر است از او بپرسیم: هوش شما در چه زمینه ای است.

در طی تحقیقات مختلف افرادی که در محیط مدرسه نمرات بسیار بالایی کسب کرد و جزو دانش آموزان درس خوان مدرسه به حساب می آمدند، را مورد بررسی قرار دادند. بسیاری از افرادی که در مدرسه نتایج قابل قبولی نگرفته بودند، در آینده روش حل مسئله قوی‌تری نسبت به دانش آموزان تیزهوش داشتند.

این دقیقاً به هوش آنها در ارتباط با پدیده های زندگی بستگی دارد و هیچ ارتباطی با مسائل ریاضی، فیزیک، شیمی و علوم پایه ندارند.

قدرت ما در برقراری ارتباط هیچ ربطی به  IQ ما ندارد، بلکه ارتباط گیری خود نوعی از هوش حساب می شود. کسانی که می توانند به زیبایی، با افراد دیگر ارتباط برقرار کنند از هوش بالایی در زمینه ارتباط برخوردار هستند.

بزرگترین سرمایه هر شخصی خود است پس شناخت استعدادها و سرمایه گذاری روی آنها می توانند به آینده ای روشن تر از افراد منجر شود. استعدادیابی اشخاص می تواند به شناخت بهتر افراد از خودشان بیانجامد بطوری که این شناخت می تواند باعث خوشحالی بیشتر وبه وجود آورنده چالش‌های همگون با ذهن و ذائقه افراد شود. اگر در مقیاس بزرگتر تصور بکنیم این رضایت های فردی به رضایت اجتماعی بزرگترین منجر می شود.

قطعا وقتی زندگینامه افراد بزرگ را می خوانیم در قسمتی از زندگی آنها به این مسئله اشاره شده که او از کودکی به یک حیطه خاص علاقه نشان می‌داد که بعدها در همان زمینه یکی از صاحب سبک ترین و ماندگار ترین افراد شد. 

در اثبات این موضوع هوارد گاردنر مسئله استعدادیابی کودکان را مطرح و به اثبات رساند که یک کودک تازه متولد شده یا یک فرد ۳۰، ۴۰، ۵۰ یا ۶۰ ساله دارای استعدادهای ذاتی هستند که در گذر زمان تقویت یا نادیده گرفته می شوند. هوارد گاردنر خود را یکی از قربانیان استعدادیابی نشدن می داند.

به بیان ساده تر استعدادیابی یعنی هدر نرفتن منابع برای شناخت بهتر و رسیدن به ایده آل های وجودی افراد. اگر در طول تاریخ افرادی را با صفات مثبت یاد می کنند (مانند امیرکبیر، نیما یوشیج، حمید سمندریان، عزت الله انتظامی، چایکفسکی، بتهوون، زین الدین زیدان، مارلون براندو، شکسپیر و ...) قطعا افرادی بوده اند که در زمینه استعداد خود قدم برداشته اند.

قطعا در قدیم مسئله استعدادیابی به این اندازه علمی پیگیری نمی شد و خیلی از این افراد بخاطر ممارست خودشان و عشق و کششی که به علایق خود داشته اند به موفقیت های ماندگار رسیده و در تاریخ ثبت شده اند اما بسیاری از افراد دیگر جامعه هستند که متاسفانه بدون پیدا کردن استعدادشان به دنیا می آیند و در فقر شناخت خود از دنیا می روند.

استعدادیابی کوتاه ترین مسیر به آینده دلخواه کودکتان است.

استعدادیابی براساس نظریه هوارد گاردنر

هوارد گاردنر اعتقاد دارد کودکان تا 3 سالگی نباید آموزش مستقیمی دریافت کنند که باعث تحریک گرایش آنها به یک موضوع خاص شود. از 3 سالگی کودک در محیط کاملا مجهز به هر نوع علاقه قرار می گیرد و با توجه به علاقه ای که از خود به هر کدام از حیطه ها نشان می دهد جذب آن حوزه می شود. 

در هیچ کدام از این حیطه ها آموزش مستقیم نباید داده شود، کودک بایستی بصورت غیرمستقیم و بدون شرط از خود علاقه بروز دهد.

هوارد گاردنر اثبات می کند که استعداد افراد در طول تاریخ بدون تغییر باقی می ماند و آموزش ها به تقویت یا تضعیف برخی استعدادها منجر می شود.

پس در این مسیر هوارد گاردنر 8 نوع هوش را معرفی می کند که هوش IQ در دسته هوش منطقی و ریاضی قرار می گیرد، پس در این جا قابل لمس است که لزوما بالا بودن یا پائین بودن نمره IQ تضمین کننده آینده افراد نیست.

در این قسمت پیشنهاد می کنیم قبل از ادامه این مطلب دو مطلب دیگر در ارتباط با هوش های 8 گانه هوارد گاردنر و استعدادیابی مطالعه کنید.

مقاله اول در ارتباط با استعدادیابی کودکان است، در این مقاله به تعریف استعدادیابی کودکان می پردازیم و پس از آن در ارتباط با سن استعدادیابی در کودکان، هوش 8 گانه گاردنر می پردازیم و در آخر خانم بیتا صدیقیان به برخی از پرسش های مطرح شده پاسخ می دهند. مطالعه این مقاله کار سختی نخواهد بود زیرا قسمت عمده ای از این مطلب بصورت پادکست قابل گوش دادن است که قطعا وقت کمتری از شما می گیرد.

در مقاله دوم هرکدام از 8 نوع هوش گاردنر را نام برده، توضیح داده و مشاغل مرتبطی با هر هوش را نیز بیان می کنیم. پیشنهاد ما این است که این مقاله جذاب را از دست ندهید.

8 نوع هوش هوارد گاردنر

  • هوش زبانی و کلامی
  • هوش منطقی و ریاضی
  • هوش بصری و فضایی
  • هوش موسیقی یایی
  • هوش بدنی و جنبشی
  • هوش درون فردی
  • هوش برون فردی
  • هوش طبیعت گرایی

فرزندان برتر یکی از بهترین مراکز استعدادیابی کودکان در تهران

فرزندان برتر با پشتوانه 15 ساله استعدادیابی کودکان براساس روش هوارد گاردنر توانسته نتایج فوق العاده ای در این زمینه کسب کند.

افزودن دیدگاه جدید